søndag 2. september 2012

Koster



Lørdag til søndag var jeg på Syd-Koster med jobben. En utrolig herlig tur, med masse latter og veldig god stemning.



Vi reiste fra Brumunddal kl 7.00 lørdag morgen og fikk servert baguette og vin!! på bussen(jeg drakk pepsi max:)). Vi ankom Strømstad rundt kl 11 og rakk da en tur innom Systembolaget. Fint å fylle opp igjen lageret litt! 

Fra nydelige Strømstad dro vi ut på en tre timers båttur i skjærgården, med reker og hvitvin, masse hvitvin.....

Det var utrolig herlige reker, og dem var uten rogn. Helt etter min smak. Med en veldig god urteaioli, ble det et herremåltid:)
Vi hoppet i land på en liten øy, som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på nå.... der satt vi og solte oss og nøt utsikten, før det bar videre mot Kosterøyene. Det var en utrolig flott skjærgård langs kysten, så dette blir helt klart et feriemål!




Etter båtturen sjekket vi inn og hadde litt faglig, før det bar ut på sykkeltur. Med litt mye vin innabords for mange, var dette et sjangsespill... Men, vi kom oss frem til stien som skulle føre oss til toppen av øya. Måtte jo da utfordre noen, så det ble en uhøytidelig "førstemann opp" konkurranse, som jeg ledet lenge, for det var smale trapper;) Men ble desverre slått på slutten. På toppen følte vi at vi så HELE verden, samme hvor vi snudde oss, så vi hav og øyer.


På toppen ble det litt påfyll av diverse næring, før vi kom oss ned til syklene igjen. Og da begynte morroa:).
Noen syklet på tandem, noe som kanskje var like greit, mens andre måtte klare seg selv. Det er ikke alle som har prøvd å kjøre over sjefen med sykkel, men min søteste kollega gjorde det. Det gikk heldigvis bra med begge, og vi syklet videre( jeg i full fart for å slippe og bli påkjørt;)). Min søte kollega gikk i bakken igjen, men denne gangen var det bare hun selv det gikk utover.


Herlig bilde av fine Linda:)

Nå ble det dusjing før middag. En middag der vi var del i mordet på Ekenäs hotell. Alle fikk tildelt hver sin rolle, noe som førte til et kaos uten like. Hyling og skriking, latter og sang:) Det var utrolig nydelig mat, god vin og sinnsykt god dessert. Men, nå var frk Engen klar for senga. Ryktene sier at noen holdt ut til kl 4 i natt, men jeg var i seng før 00.

Glade jenter på herlig tur:)

Ekenäs hotell


Konklusjon: Vi er utrolig heldige som har en arbeidsgiver, som unner oss sånne opplevelser:)

Nå har jeg endelig kommet i armkroken til verdens fineste kjæreste, alle ungene er hjemme og jeg er lykkelig:)


Klem

2 kommentarer:

  1. Takk for en herlig tur! Jeg er heldig som har deg som kollega og som gjør slike turer enda bedre for meg :-)
    Klem

    SvarSlett